Kategorie:

Zalety stosowania magnezu

Avatar
Opublikowane przez rankvit

Magnez jest minerałem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu. Twoje ciało nie jest w stanie go wytworzyć, dlatego musisz pozyskiwać go z diety.

Źródła magnezu i jego znaczenie

Źródłem magnezu w diecie są rośliny strączkowe, orzechy, nasiona i zielone warzywa liściaste. Mniejsze ilości znajdują się w mięsie i rybach.

Jednakże, pomimo jego znaczenia, badania wykazują, że prawie 50% ludzi w krajach zachodnich w Europie i Stanach Zjednoczonych nie otrzymuje wystarczającej ilości tego niezbędnego minerału. Co więcej, niski poziom magnezu jest powiązany z wieloma schorzeniami, takimi jak cukrzyca typu 2, choroby serca i choroba Alzheimera.

Magnez a korzyści zdrowotne

Dostarczanie odpowiedniej ilości magnezu jest ważne dla utrzymania optymalnego funkcjonowania organizmu.

Chociaż możliwe jest uzyskanie odpowiedniej ilości tego minerału z diety, przyjmowanie suplementu może być pomocne, jeśli trudno jest zaspokoić swoje potrzeby poprzez żywność lub jeśli masz niedobór.

Przyjmowanie suplementu magnezu i korygowanie jego niedoboru wiąże się z korzyściami zdrowotnymi. Obejmują one niższe ryzyko wystąpienia takich schorzeń jak choroby serca oraz poprawę ciśnienia krwi, nastroju i kontroli poziomu cukru we krwi.

Dawkowanie magnezu

Dieta bogata w magnez obejmuje zdrowe, pełnowartościowe produkty, takie jak pełne ziarna, orzechy, nasiona i rośliny strączkowe.

Chociaż możliwe jest uzyskanie zalecanej dziennej dawki tego minerału – 400-420 mg dla mężczyzn i 320-360 mg dla kobiet – poprzez samą dietę, większość współczesnych diet jest uboga w pokarmy bogate w magnez, dlatego warto sięgać po magnez w formie suplementów diety.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.