Kategorie:

Jakie jest dzienne zapotrzebowanie na witaminę C?

Witamina C znana jest również jako kwas L-askorbinowy lub po prostu kwas askorbinowy.

W przeciwieństwie do innych zwierząt, ludzie nie potrafią samodzielnie syntetyzować witaminy C. Dlatego, aby zachować dobry stan zdrowia, musisz dostarczać jej wystarczającą ilość z pożywienia lub z suplementów.

Jakie jest zalecane dzienne spożycie witaminy C?

Dzienne spożycie witaminy C zależy od wieku. Jeden zestaw wytycznych znany jest jako Zalecane Dzienne Spożycie (RDA) i uwzględnia średnie dzienne spożycie składników odżywczych zarówno z żywności, jak i suplementów.

Zalecenia RDA dla poszczególnych grup wiekowych i płci powinny zaspokajać zapotrzebowanie na składniki odżywcze 97-98% zdrowych osób.

RDA na poszczególnych etapach życia

  • Dzieci (1-3 lata) 15 mg
  • Dzieci (4-8 lat) 25 mg
  • Młodzież (9-13 lat) 45 mg
  • Nastolatki (14-18 lat) 65-75 mg
  • Dorosłe kobiety (w wieku 19 lat i starsze) 75 mg
  • Dorośli mężczyźni (w wieku 19 lat i starsi) 90 mg
  • Kobiety w ciąży (w wieku 19 lat i starsze) 85 mg
  • Kobiety karmiące piersią (w wieku 19 lat i starsze) 120 mg

Witamina C jest niezbędna dla ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia, jest szczególnie korzystna w przypadku niektórych schorzeń, ponieważ wspomaga funkcje komórkowe układu odpornościowego.

Regularne spożywanie 1-2 gramów witaminy C dziennie może skrócić czas trwania objawów przeziębienia i wzmocnić Twój system odpornościowy. Może również pomóc w zapobieganiu anemii z niedoboru żelaza.

Źródła:

https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminC-HealthProfessional/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25048971/

Jeden komentarz do “Jakie jest dzienne zapotrzebowanie na witaminę C?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.