Kategorie:

Najlepsza witamina B – Ranking TOP3

Witaminy z grupy B należą do witamin, które są rozpuszczalne w wodzie. Jest to pewnego rodzaju zaleta, gdyż bardzo trudno je przedawkować, a ewentualny nadmiar zostaje wydalony wraz z moczem.

Suplementy dostarczające witamin z grupy B zazwyczaj stanowią tak zwane kompleksy witaminowe, gdzie w jednym produkcie umieszczono większość lub  wszystkie witaminy z grupy B.

Ranking witamina B TOP3

Poniżej prezentujemy trzy najlepsze preparaty, które dostarczają kompleksowej mieszanki witamin z grupy B. 

1. SFD Nutrition B Complex

Na miejscu pierwszym znajduje się produkt od marki SFD, który jest znakomitym suplementem, biorąc pod uwagę cenę i jakość produktu. Suplement w jednej tabletce dostarcza nam 100% wszystkich witamin z grupy B, a jedno opakowanie wystarczy nam na 90 dni suplementacji. Jest to obecnie najlepsza pozycja w rankingu, która zadba o prawidłowy poziom witamin w naszym ciele. 

SZCZEGÓŁY

2. Trec Vit B Complex

Na miejscu drugim produkt firmy Trec, który nie tylko dostarcza nam witamin z grupy B, ale został on uzupełniony choliną, inozytolem oraz kwasem aminobenzoesowym. Składniki te mają za zadanie podnieść potencjał suplementu do wsparcia procesów metabolicznych związanych z produkcją energii. Jeżeli zależy Wam na wzmocnieniu działania diety, to jest to idealne rozwiązanie. 

SZCZEGÓŁY

3. MyVita Witamina B Complex

Produkt firmy MyVita dostarcza nam w jednej porcji 100% dawkę ośmiu witamin z grupy B. Jest to nieco mniej rozbudowana pozycja niż produkt firmy SFD, który zawiera w swoim składzie inne cenne dodatki, jednak również doskonale może posłużyć nam jako uzupełnienie codziennej diety. 

Jak działają witaminy z grupy B? Za co są odpowiedzialne? Jak się dzielą? Jakie są ich źródła? Jaką ilość powinniśmy stosować? Jaki suplement wybrać? Wszystkiego dowiecie się z poniższego tekstu.

SZCZEGÓŁY

Działanie witamin z grupy B

Witaminy z grupy B przede wszystkim odpowiadają za metabolizm energetyczny w naszym ciele. To, jak nasze ciało wykorzysta zjadane pokarmy, w jakim stopniu zostanie wytworzona z nich energia, jak będzie przebiegał proces syntezy białek, zależy m.in. od ilości poszczególnych witamin z grupy B. Ich działanie wpływa również bezpośrednio na pracę wielu układów i narządów wewnętrznych.

Poszczególne witaminy mają swoje indywidualne działanie, które scharakteryzować można w następujący sposób: 

Witamina B1 – odpowiada za przemiany energetyczne w naszym ciele, ale również uczestniczy w wielu procesach metabolicznych, jak i wpływa na pracę serca i układu krążenia. Posiada właściwości antyoksydacyjne. 

Witamina B2 – wpływa na wzmacnianie działania insuliny i jest niezbędna w produkcji kortyzolu. Podtrzymuje dobre samopoczucie, zapobiega powstawaniu stanów depresyjnych. Odpowiada za wzrost organizmu. Chroni oczy. 

Witamina B3 – kontroluję pracę mózgu oraz całego układu nerwowego, jest niezbędna w syntezie hormonów płciowych, ale również wpływa na syntezę kortyzolu i insuliny. Pomaga w leczeniu problemów sennych, łagodzi stres. 

Witamina B5 – odpowiada za przemiany białkowo-tłuszczowe, jest ważna w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi. Bierze czynny udział w syntezie witaminy D i witaminy A. Wspomaga leczenie problemów skórnych. 

Witamina B6 – bierze udział w tworzeniu czerwonych krwinek, jest niezbędna w syntezie białek oraz metabolizmie węglowodanów i cholesterolu. Co więcej, ma wpływ na odporność organizmu. Reguluje poziom prolaktyny. 

Witamina B7 – znana jest ze swoich właściwości wzmacniających skórę włosy i paznokcie. Bierze również udział w syntezie kwasów tłuszczowych, glukozy oraz aminokwasów. Reguluje poziom cukru we krwi. Odpowiada za pracę układu odpornościowego. 

Witamina B9 – czyli popularny kwas foliowy, jest niezbędnym elementem diety kobiety w trakcie ciąży. Odpowiada za rozwój układu nerwowego płodu. Ma znaczący wpływ na wzrost i rozwój komórek, bierze czynny udział w procesie wytwarzania czerwonych krwinek. 

Witamina B12 – odpowiada za produkcję czerwonych krwinek, wspiera układ nerwowy, zmniejsza poziom lipidów we krwi. Witamina ta wspomaga produkcję neuroprzekaźników, chroni układ nerwowy. Co ciekawe, witamina B12 jako jedyna z tej grupy jest magazynowana w naszym organizmie. 

Źródła witamin z grupy B w diecie.

Główne źródła witamin z grupy B to: produkty zbożowe, strączki, mięso, produkty mleczne, jaja, orzechy, nasiona, zielone warzywa, drożdże. 

Skutki niedoborów

Skutki niedoborów poszczególnych witamin będą wpływać przede wszystkim na obszary, za które są odpowiedzialne. Dlatego np. niedobory biotyny powodować będą łamliwość paznokci oraz osłabienie włosów. Jeżeli chodzi o objawy ogólnoustrojowe, świadczące o tym, że brakuje w naszej diecie witamin z grupy B, to takim pierwszym objawem jest złe samopoczucie. Objawy są podobne do tych, jakie towarzyszą osobie dotkniętej anemią. Doświadczamy wtedy osłabienia siły mięśniowej, bólów głowy, nudności, braku chęci do aktywności, stanów depresyjnych. 

Dawkowanie

W przypadku witamin z grupy B, gdy mamy do czynienia z produktem złożonym z kilku witamin, dawkowanie jest wyszczególnione na opakowaniu. Trudno tutaj dobrać konkretną dawkę suplementu, ze względu na różnice w składzie preparatów. Dlatego też kierujemy się przede wszystkim tym, co sugeruje nam producent. Zazwyczaj jest to jedna kapsułka preparatu dziennie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.