Kategorie:

Witaminy na odporność jesienią

Nadchodzi jesień, czyli zbliżają się dni z towarzyszącym im kaszlem i kichaniem. Co więc możesz zrobić poza zaopatrzeniem się w chusteczki? Przeczytaj, jak krok po kroku przygotować się do jesieni i jakie witaminy stosować.

Nasz układ odpornościowy działa jak precyzyjnie zbalansowany system, który odpiera bakterie i wirusy. Zbyt słaba reakcja sprawia, że padamy ofiarą wszelkich wirusów, które grasują w okolicy. Niestety mając słabo rozwinięty układ odpornościowy ryzykujemy rozwój chorób autoimmunologicznych, takich jak nieżyt nosa czy łuszczyca.

Jaka jest rola w budowaniu odporności organizmu?

Odżywiam się odpowiednio, dbam o to aby się wysypiać. Jak jeszcze mogę pomóc swojemu organizmowi aby budować odporność? Odpowiedź brzmi… suplementacja witamin i minerałów.

Wykazano, że witaminy i minerały odgrywają rolę we wspieraniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Główne z nich to witaminy A, C i D, ale ważne są również żelazo, selen, cynk i witaminy z grupy B.

Narodowy Instytut Diety i Żywienia wykazał, że jedna czwarta dorosłych i nastolatków ma niski status witaminy D, co naraża ich na zwiększone ryzyko chorób i częstych infekcji podczas okresu jesiennego.

Jakie suplementy warto stosować?

Upewnij się, że masz odpowiedni zapas suplementów witaminy D dla całej rodziny. Najlepiej przyjmować u osób dorosłych dawkę 2000 IU/dobę, dla młodszych członków naszej rodziny ta dawka wynosi 1000 IU/dobę.

W nagłych przypadkach należy rozpocząć suplementację cynku (15-30 mg dziennie) i witaminy C (500-1000 mg dziennie) na wypadek, gdyby u któregoś z nastoletnich dzieci lub dorosłych w rodzinie wystąpiły objawy przeziębienia.

Źródło:

https://patient.info/news-and-features/how-to-get-vitamin-ready-for-winter

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.